יום שלישי, 12 בינואר 2016

סדנת בישול עם סבתא - איך הייתי רוצה לעשות לסדנת בישול עם סבתא שלי!

אם הייתי יכולה לבקש משאלה – הייתי מבקשת לעשות סדנת בישול אצל סבתא שלי. נראה לי שסדנת בישול עם סבתות יכול להיות להיט! 
לסבתא שלי קראו Anna
לפני איזה 90 שנה היה לה עסק משלה בצ'כוסלובקיה. היא היתה אישה עצמאית בעלת עסק הרבה לפני שזה היה מקובל. סבתא שלי היתה מעצבת כובעים.
לפני כ 10 שנים פתחתי עסק בתחום האופנה וקראתי לו 
Anna & Me
מסבתא Anna  קיבלתי המון – חוש עסקי,יכולת לנהל עסק, התמדה ועקשנות וגם חוש אסתטיקה. הרגשתי שסבתא בעסק יחד איתי.

Anna & Me בישול בריא
סבתא  Anna היתה גם בשלנית נדירה. הכי שאני מכירה! לא בטוחה שבישלה אוכל בריא. לא בטוחה אם היה אז אוכל שנקרא אוכל בריא או בישול בריא. היה פשוט אוכל.היא בישלה אוכל שאכלתי אך ורק אצלה. שילוב נדיר של אוכל צ'כי ,סלובקי והונגרי. תענוג!  
הלוואי שהייתי יכולה לחזור בזמן ולבלות איתה במטבח. הלוואי שהייתי יכולה לעשות אצלה סדנת בישול (לא שהיא הייתה יודעת מה זה). הבישול שלה בטח לא היה נחשב היום בישול בריא בכלל (שמאלץ...שומן אווזים היה רכיב פופולרי בג'אנר).
  
אין ספק שגם את כשרון הבישול ירשתי ממנה (בטח לא מסבתא אמה שהיתה שולחת את סבא שלי למטבח...פולנייה) מאז שאני ילדה אומרים לי את זה במשפחה.
כשהחלטתי לשנות כיוון ולעשות סדנאות בישול בריא חיפשתי שם חדש לעסק.
עברתי על המון שמות בהמון שפות. חשבתי שבגלל שהבישול הגיע אלי מסבתא  - לחפש שם שמתקשר לצ'כית או הונגרית או סלובקית. לא התחברתי לשום דבר.
ניסיתי לחפש שם שיתקשר לעולם שלי היום -  עולם  היוגה והאיורוודה (שעוסקת בתזונה בריאה, אורח חיים בריא  וצמחי מרפא). חיפשתי המון. לא מצאתי כלום!
ואז חשבתי פתאום לבדוק מה פירוש השם Anna בסנסקריט (שפה עתיקה – שפת המנטרות מעולם היוגה והאיורוודה) וזהו! הכל היה ברור! 

איך לבשל בריא מרק ירוק

 Anna בסנסקריט זה : אוכל מים ,אדמה ,מזון ואוכל במובן המיסטי. אוכל גשמי ואוכל רוחני. מדהים!
כל מה שחיפשתי כבר נמצא פה.

מה למדתי? שאולי לא חייבים להיפטר ממה שכבר יש לנו.
וגם שלא תמיד צריך לחפש רחוק. לפעמים הדברים שאנחנו מחפשים נמצאים ממש פה.
 אז Anna & Me נבשל ביחד אוכל טרי טעים ובריא
Anna & Me  - לבשל.פשוט.יחד זה מה שאני עושה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה