יום חמישי, 28 בינואר 2016

האם אפשר להתמכר לאוכל בריא?


התמכרות לאוכל בריא? יש דבר כזה התמכרות בריאה? 

חייבת להתוודות על התמכרות עכשווית. לא כ"כ נעים להודות אבל אני התמכרתי לאחרונה לסלק. כן לסלק. אז מה עם ההתמכרויות שלי בריאות. התמכרות זה התמכרות. אפילו אם מדובר באוכל בריא.
בימי שני אני לומדת בקליניקה אצל ליטל – טיפול בתזונה-  ואנחנו אוכלים יחד ארוחת צהריים (אוכל בריא. כמובן!), כמיטב המסורת האיורוודית.
מאז שרמי הביא את המתכון הזה של הסלק - פשוט בא לי עליו שוב ושוב (לא על רמי. על הסלק!). הוא לגמרי נכנס לרשימת המתכונים הבריאים שלי.       
איך לבשל בריא מרק סלק
אז לפעמים אני מכינה אותו
בתור תבשיל ליד אורז ועדשים שזאת ארוחה בריאה בפני עצמה.
ולפעמים בתור מרק לארוחת ערב. 
בכל מקרה זה יוצא ממש אדום!!!



הסלק הוא ירק מחמם ומתוק ומכיל מלא סוכר שנמצא בשורשים שלו. כן, הסוכר הזה הוא חומר הגלם שמשמש לייצור הסוכר הלבן המוכר. פחות בריא.
רק בלי כל הטוב שיש בסלק. וכל זה בזכות נפוליאון שהקים את המפעל הראשון לייצור סוכר מסלק והפך אותו לכזה פופולרי.הידעתם??? 

אז למה סלק הוא אוכל בריא?
הסלק מלא במינרלים כמו סידן, אשלגן, אבץ, נחושת, ברזל ומגנזיום וגם עשיר בנוגדי חימצון. יש בו מלא חומצה פולית והמון סיבים תזונתיים והוא טוב לעצירות ולהפרעות במערכת השתן ויש לו גם השפעה טובה גם על לחץ דם גבוה.אוכל בריא כבר אמרנו?
אה... ו...ממש טעים!

Anna & Me פשוט.לבשל.יחד



Anna & Me

Anna & Me

Anna & Me

Anna & Me

 מלח  בריא
מלח בריא



ועכשיו מתכון
מרק סלק

3 סלקים בינוניים – לקלף ולחתוך לפרוסות
2 בצלים גדולים חתוכים קטן
3 עגבניות בינוניות קלופות קצוצות
3 שיני שום כתושות
1 כפית זרעי כמון
1 כף קמח כוסמין/מלא
1 כפית סוכר קנים
1 מיץ מלימון שלם
מלח
לחמם בסיר שמן זית או גהי ולטגן זרעי כמון לרגע.
להוסיף שום כתוש ולערבב ואז להוסיף בצל ולטגן תוך כדי ערבוב כמה דקות
להוסיף קמח ולערבב טוב
להוסיף עגבניות קצוצות לעוד 2 דקות
להוסיף סלקים+מיים (תלוי עם רוצים מרק או תבשיל. למרק מלא מיים לתבשיל פחות)
מיץ לימון+מלח+סוכר
לאחר שרתח לבשל על אש קטנה עד שהסלק רך
זהירות ממכר!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה