יום שלישי, 29 במרץ 2016

אז מה הקשר בין תכנון בית לסדנת בישול


חלון המטבח של הסדנאות שלי
אני מוצאת שבתכנון ובניית בית יש הרבה דמיון לתכנון סדנת בישול.
גם בניית בית וגם תכנון סדנת בישול מצריכים חשיבה, יצירתיות, טעם טוב, קצת תבלינים וחוש בישול.
אתמול נפגשתי עם האדריכלית היקרה והחברה אורלי אביטל.
אורלי ואני מתכננות ביחד בית.
את הבית שלי!                          
וברור שיש בו מטבח לארח את סדנאות הבישול שלי...איזה כיף!
תיכנון בית נמשך הרבה זמן. במקרה שלי המון זמן וזה אומר אינסוף שעות עם אורלי. תענוג!

כשמתכננים בית עוברים גם על המצב הכללי, הילדים ומצב הרוח וברור שמדברים גם על אוכל (אוכל בריא במקרה שלנו) ומתכונים (תאכלס על מה עוד אני אדבר אם לא על אוכל בריא???).
וקוסקוס - זה מה שבישלנו בפגישה האחרונה.
אני מאד אוהבת קוסקוס! (ברור שקוסקוס מלא...הרבה יותר בריא!)


קוסקוס מלא בריא ולבן פחות

לפני כמה שנים הכרתי את שכנתי האלג'יראית בת 80+ וביקשתי ממנה שתלמד אותי להכין לבד קוסקוס. זה הצריך ממני הרבה תחנונים כי היא חשבה שפולנייה כמוני לא תצליח במשימה. אבל אצלי אם זה קשור לאוכל אין מצב שאני אוותר.
אז לא וויתרתי והיא באה אלי ללמד אותי (סדנת בישול פרטית) איך מכינים קוסקוס אמיתי. ברור שהכנתי מסולת מלאה (מה שגרם לשכנה להתפלץ...ולהבטיח לי שלא יצא מזה משהו טעים...)
יצא מעולה!
אבל מה? מלא זמן זה לוקח.
וככה אני פעם ב... מכינה כמות ומקפיאה. כי לא תמיד בא לי על כל ההכנה הארוכה הזאת (לערבב, לסנן, לסיר, למסננת...ושוב...)
כל זה עד הפגישה עם אורלי!
אורלי נשבעה שזה יוצא בול אבל בול כמו קוסקוס אמיתי.
אז כמובן שהייתי חייבת לנסות.(במיוחד אם זה מתכון חדש ובריא)
מאז... נוספו לי כמה שעות פנויות לסה"כ של החיים...כי זה צ'יק צ'ק וזה ממש אבל ממש טעים!
מתכון לקוסקוס מהיר הכי אמיתי שיש 

בסיר: 4 כוסות מיים + 1/2 כוס שמן + מלח
להרתיח ואז
תוך כדי ערבוב להוסיף  4 כוסות סולת (מלאה או לבנה)
נהיה גוש
לכסות את הסיר
לבשל על האש הכי קטנה 12 דקות לכבות
לשפוך לתבנית רחבה לפורר עם כף
לקרר
כשקר למעבד מזון לכמה לחיצות קטנות (לא להפוך לעיסה!)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה