יום ראשון, 6 במרץ 2016

סדנת בישול בטבע – איזה כיף לבשל בריא בטבע


כבר הרבה זמן שאני חולמת על סדנת ליקוט של צמחי בר. אתמול הייתי בסדנת ליקוט ובישול בטבע. 
.לפעמים חלומות מתגשמים

סדנת ליקוט ובישול בטבע

שבת 09:00 בבוקר אני והכלבה בטיול. טלפון מחברה. יש סיור ליקוט שמתחיל בעוד שעה. ישר התקשרתי לברר פרטים. "איזה קטע בדיוק התקשר מישהו לבטל...את יכולה לבוא". מתה כשזה קורה לי! ברור שבאתי.
מה שהכי אני אוהבת זה כשאני רוצה כבר הרבה זמן ללמוד ללקט מהטבע ובדיוק כשרציתי זה הגיע.
אז יצאתי לסיור ליקוט ובישול וליקטתי המון חוויות.
סדנאות בישול זה כיףףףף. וברור שהכל היה טעים בטירוף. אוכל בריא וטרי וטעים תפור עלי.
"ליקוט הוא הזמנה לקחת רגע של שקט מסדר היום העמוס יוצאים לטבע, ומגלים שם עולם שלם של טעמים וניחוחות שפע של אוכל בהישג ידנו"
ציטוט מלילך מוצפי בת קיימא המוכשרת, שמעבירה סדנאות ליקוט ובישול בריא מהטבע. 
למדתי ממנה כ"כ הרבה אתמול.

לבשל עם פרחים

איזה יום!היה מזג אויר מושלם, הטבע עכשיו פורח ושמח ויפיפה ושפע בעיקר שפע עצום של צמחי בר שאפשר לאכול אותם. ממש חגיגה.
אז מה קטפנו?
זרעים, שורשים, גבעולים, עלים, קוצים, פרחים  והכל אכיל:
לוף, חמציצים, כליל החורש, חומעה, גרניון רך, שומר, חוטמית, אספספת, חובזה, עולש, חרצית, בקייה, חרדל, אספרגוס בר, סרפד, גדילן וטופח...וכל זה היה כ"כ טעים. כמה פשוט לאכול בריא 
מהטבע.
הכל אכיל ובריא

אבל הכי כיף היה לבשל ביחד. לבשל ביחד אוכל בריא ובמיוחד כזה שנקטף הרגע ובמיוחד כזה שגדל בר זה הכי הכי שיש!
אז מה בישלנו?
תבשיל לוף וחמציצים מיוחד במינו, תבשיל עדשים וחרציות, עלי חוטמית ממולאים - להיט, סלט סלק ופרחי חרדל מהמם ביופיו , סלט ירקות ופרחי בר צבעוני ושמח, מטבל פרחי חרדל, פיתות מקמח מלא 
.וקינוח מהמם ומפתיע עם שומר
כמה פשוט לאכול בריא מהטבע

אז מה יותר כיף להעביר סדנאות בישול או להשתתף בסדנאות בישול? 
מבחינתי התשובה תמיד בדיוק כמו שאני - גם וגם!

סלט בריא ושמח
ולסיכום:
פשוט תענוג!










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה